Vilka grannar man har!

Jag är ledig idag och planerade att gå upp redan vid fyra på morgon för att se de sista minuterna av den avgörande Stanley Cup-finalen för att sedan gå och simmar vid 6-tiden.

Gick och la mig runt halv tio och somnade relativt snabbt. Halv tolv vaknade jag av att det plingade på dörren. Bestämde mig för att skita i det och ligga kvar även om det plingade någon gång till. Plötsligt hörde jag hur personen där ute försökte öppna dörren. Då gick jag upp och ut i köket för att se vem det är. Jag ställde mig vid fönstret, men kunde inte se någon även om plingandet fortsatte. Dessutom varvades plingandet med bankningar på dörren. Plötsligt såg jag en person där ute som påminde lite hastigt om min mamma. Jag fick panik och trodde att nåt hänt och när brevinkastet öppnades och någon yttrade "Hallå!" så var jag bombsäker på att det var min mamma. Jag hade så fel!

Jag öppnade dörren, endast i boxerkalsonger och där stod min granne! Hon frågade om hon fick komma in. Jag ville inte det eftersom jag inte kände igen henne.

-"Känner du inte igen mig? Men det är ju jag! Jane!"
Jag fick nästan skuldkänslor för att jag inte kände igen henne och tog henne för en gammal vän till familjen. Då passade hon på att gå in i lägenheten och även låsa min dörr. Pusselbitar började falla på plats i min nyvaknade huvud. Detta var nog samma tant som bara stormade in i min lägenhet och skällde ut Anna när jag nyligen hade flyttat in. Hon ville ta en bloss bara, men hade ingen tändare. Jag tänkte att jag letar fram en tändare, ger den till henne och skickar iväg henne. Det tog bara en jävla tid att hitta en, men när jag väl gjorde det så gick hon självmant. Utan tändare och inte ens hem. Lite rädd var jag att hon tagit nåt i köket medans jag letade fram en tändare, men jag hade inget av värde där liggandes framme.

Det tog en stund innan jag somnade om och vaknade först halv fem och fick se de sista tio minuterna av matchen som Boston tillslut tog hem!

Jag somnade sedan om och vaknade vid sex för att gå och simma på Svedalabadet med Hanna. Kom hem en timme senare och började tvätta. Nu är nog första omgången klar så jag får gå ut till tvättstugan igen!

boston-champs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0