Bortslängd tid!

Det var en ganska lugn helg... OK, jag spydde på fredagen p.g.a. spritmissbruk. Annars var det faktiskt en lugn helg med en del film.

Det blev en åtminstone en bra film som jag inte sett innan, Kill The Irishman! Baserad på Danny Greene, mannen som fick hela den amerikanska maffian i gungning på 70-talet. Klart sevärd verklighetsbaserad thriller! Något jag kan störa mig på är att huvudkaraktärer i maffiafilmer ofta förskönas, även om de är gangsters. Detta tänkte jag först på efter filmens slut, så nu gnäller jag för det ska gnällas.

irishtitle

En annan film jag såg var Red Riding Hood. Från gänget bakom Twillight annonseras det i trailern, men det märker man direkt när man ser den. Tillbaka till filmen!

Ja, vad kan man säga? Bortslängd tid helt enkelt. Fruktansvärt förutsägbar och inte ens underhållande! Typ som Twillight ju! Likheter med Twillight annars då? Ja, Billy Burke spelar här huvudkaraktärens pappa, precis som i Twillight. Huvudkaraktären, Valerie är precis som Bella fast i ett triangeldrama fast här heter killarna Peter och Henry istället för Edward och Jacob. Peter motsvarar Edward och Henry motsvarar Jacob ifall ni undrar. Så gillade ni Twillight så KANSKE ni gillar denna också. Denna kommer jag definitivt inte se igen!

redridinghoodposter

Blev föresten idag anställd av Coop igen. Skönt att slippa StudentConsulting faktiskt. Fast nu är jag bara semestervikarie fram till siste augusti, sen måste jag tyvärr hitta något annat igen.

Coop

Jag har inte övergett mitt projekt utan jag är bara inne på den tråkiga biten just nu och drar ut på det lite, men det kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0